Indberetning af fisk

Fangede_laks_2022
Fangede_laks_2023

30/10 Fangstrapport pr. mail

En herlig morgen var det i dag Lørdag den 29 Oktober.

Jeg tog af sted til åen så tidligt at lyset dårligt var brudt igennem, men der skete ikke noget den første times tid ud over en meget smuk solopgang, men så pludselig slog en stor fisk ud af vandet præcis hvor jeg trak spinneren igennem, jeg er sikker på at den var blevet forskrækket, jeg så den i en højde af 25 cm over vandet, anslået vægt 6 eller 7 kg stor og flot.

Ca. to tre minutter efter denne oplevelse så jeg vandet slå en vældig bule ti meter længere nede af åen og en ny fisk i samme størelse røg ud af vandet i et stort spring fremad, sikkert en laks, men et flot syn, men ingen af dem ville så meget som snuse til min spinner, nej der var vist kun romantik i hovedet på dem, men det er jo også snart gyde tid.

To timer og ikke et hug. Men så på hjemvejen var jeg var heldig at fange en hunfisk på 53 cm, flot blank efter årstiden og en vægt på 1,5 kg. Fisken var uden rogn og fin rød i kødet, så en rigtig god spisefisk og en herlig morgen. Så man vender hjem til lillemor med godt humør efter en sådan begyndelse på dagen.

18/10 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert
Heine og undertegnede var en tur ude ved Rørholmen lørdag den 15-10 det gav en flot havørred på 55 cm til Heine
 Hilsen Finn

17/10 Fangstrapport pr. telefon

Michael Hald og hans kammerat har været en tur i Vesteråen, han konstaterede at åen nærmest er fyldt med laks fortiden.

Michael fangede 2 laks, en på 60 cm. og en på 70 cm. dertil en gedde på cirka 6 kg. alle fisk pænt genudsat. Kammeraten havde kontakt med en meget stor fisk, de mener det var en stor laks.

På turen mødte de Leif, han havde fanget 2 laks på 3 - 5 kg.

2/10 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert
Jeg har været ude ved Rørholmen de sidste par dage, jeg havde nogle gode hug, men de smuttede desværre, men jeg fik dog lige før jeg tog hjem en havørred på 42 cm. som jeg smed ud igen, jeg mente de skulle være 45 cm.
                            Hilsen Finn

1/10 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert

Jeg var heldig Onsdag den 28.9.at fange en flot fisk på 3.2 kg havørred 63 cm og derfor lidt slank men det var

en blank hunfisk med god kondition.
Der var nogle rogn i den på størrelse med en pegefingers tykkelse, så den var ikke lige parat til at gyde den første
måneds tid, så det var en meget fin spisefisk.

1/10 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert
 Jeg var en tur ved åen i dag den 30.9.05.
 Jeg mødte Finn fra Esbjerg derude, han havde været der det meste af eftermiddagen og havde fisket på stille vand.
 Jeg tog derud da der var ved at komme gang i vandet. Jeg kunne se Finn langt derude så jeg gav mig god tid til at fiske åen igennem. Da jeg kom ud på en af åens dybe steder lod jeg spinneren gå meget dybt og pludselig var der god kontakt med en  rimelig stor fisk, Så der var en der måtte skynde sig at løsne bremsen,  for der var gang i den i den anden ende.
 Resultatet var en hanlaks på en anslået vægt af ca 5 kg. Ud igen men en herlig oplevelse.  Jeg nåede lige at holde den op så Finn kunne se den på afstand, ellers kunne det være han troede at det var pral.

27/9 Fangstrapport pr. mail

Lille rapport fra Benny Meldgaard.
Jeg var ved åen Mandag den 26 Sept og fangede en flot hun laks. Anslået vægt ca. 4 Kg.
Den blev hurtig genudsat og jeg håber den har det godt.
Hilsen Benny.

10/9 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert!

Var en tur ved Sønderholmen her i eftermiddag!
 Det blev ikke til så meget, andet end en lille Aborre på 15cm samt oplevelsen af at en Gedde på ca. 60cm syntes den skulle tage min prop i munden :)
 Derudover "fangede" jeg 3 tyskere, med 12 stænger samt et par ruller line kastet ud med en prop!
De havde ingen fiskekort, ikke engang det statslige, så jeg bad dem om at forlade området, og sagde at de evt. kunne tage ind i byen og fiske i Storkesøen, eller købe et dagskort til Åen! Det ville de ikke, men så bedte jeg dem igen pænt, med en højere stemme! så pakkede de deres ting og forsvandt! Jeg bad dem samtiddigt om at samle deres affald op som var spredt over hele området! De kunne dog ikke få fat i de flasker de havde kastet i vandet!!
 Håber det jeg gjorde var rigtigt!
 De kørte i en Borduex Rød Seat med reg. nr.: NF B1 724
Det kan du evt. poste på www.ribe-vesteraa.dk, så hvis andre møder dem, så har de helt sikkert heller ikke fiskekort til det vand!

Hej Torben

Du gjorde det rigtige, jeg har selv været efter tyskerne dernede, jeg tror det handler om nogle zigøjner typer, der har den opfattelse at de kan gøre som de vil. Jeg har prøvet at sætte et skilt op på tysk, det resulterede i at både det skilt og konsortium skiltet blev smadret.
Jeg tror desværre ikke man kommer langt med at melde dem, for de plejer at smutte når man har talt med dem.

Mvh

23/8 Fangstrapport pr. telefon

Lau Jepsen var i aften en tur ved Ringbroen, nu ville han gerne fange en havørred, men nej han blev skuffet igen, det blev kun til 2 nystegne laks med havlus, hvis man da kan blive skuffet over at fange laks ?

23/8 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert.

Torsdag 18/8 fandt jeg inde ved Ringbroen en død sølvblank Laks, oppe i græsset ca 6-7 kg 87 cm den var så fin at man godt kunne tage den med hjem.

De to sidste gange blev det til, fire stk Laks ca. 2-2-2,5-3 kg to Havørred 1 kg-1,4 kg.
Der er mange fisk i åen, man ser dem over alt.

16/8 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert her er fangsterne
Tirsdag uge 31:  gedde 3,5 kg., laks 4,5 kg, laks 3,5 kg.
Fredag uge 32: laks 3 kg. havørred 3 kg. havørred 3 kg.
Lørdag uge 32: tabte en stor (gik i grøde på anden side og snøren sprang, jeg tror nok en laks på ca. 6 kg.)
Søndag uge 32: laks ca. 2,5 kg.
Tirsdag uge 33. laks ca. 7 kg. blank han.
 MVH Lau

14/8 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert
 Så lykkedes det endeligt at få fisk på land. Torsdag blev det til en havørred på ca 2 kg. Fredag kom jeg kun lige ned til åen da jeg så en stor fisk springe af vandet. En spinner blev sat på og kastet efter den. Hugget kom straks og efter en hektisk fight, hvor fisken tog nogle lange udløb og sprang helt fri af vandet, lykkedes det at få fisken på land, en flot blank havørred på 5,8 Kg. Kameraet ville desværre ikk som jeg ville, så har desværre intet billede af den flotte fisk.
Jeg havde i øvrigt en sjov oplevelse forleden dag, hvor jeg sad bag nogle siv og iagttagede et rådyr med sit kid på marken, og mens jeg sad der kom de helt ned til åen, kun et par meter fra hvor jeg sad. Så det er ikke kun fiskene der giver gode oplevelser ved åen.

Verner Andersen

10/8 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert.
Så lykkede det endelig at få en Havørred, med lidt kød på, 59 cm 2,9 kg.
Der er rigtig mange fisk i åen lige nu, og lige så meget vand. De sidste par gange er det blevet til tre Laks, 51-55-67 cm Ca 1,5-2,0-3,0 kg og fem havørred fra½ kg op til 1 kg, men der kun en vej, fortsæt og håbe på det bedste.
                                                                              Leif Christensen.

vedikke 003 (Small).jpg (68644 byte)

10/8 Fangstrapport

Der er i den seneste tid både fanget og set mange fisk, bl.a. Jørgen Nielsen steelhead på 55 cm, og en laks. Lau Jepsen flere små havørreder, 2 laks på cirka 3,5 og 4,5 kg og en gedde på 75 cm.

26/6 Rapport

Jeg har set mange fisk i åen de sidste dage, både udenfor slusen og i Kanalhushullet, den største er en laks på cirka 10 kg. som jeg så springe da jeg ryddede siv på bredden.

22/6 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert.
 Så skal der prøves igen. På med ormen og ud med snøren. Linen strammer op og et udløb på ca. 80 m på en gang, spolen er ved at være tom, lægger hånden på spolen så den stopper. Man håber nu bare det er en Havørred, men nej det er en Laks som der var på, med alt den dramatik der høre til, 80 cm. -cirka 4,5-5 kg, det er bare ærgerligt at den skal ud igen
  Leif Christensen

11/6 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert.
Først mistede jeg to pæne store,den ene gik til modsat bred sprang op i luften krogen røg ud ,og så var det det. Jeg tog ind til Ringbroen og der var der mere held. En sølv blank havørred 3,3 kg 63 cm.

fisk_0003.jpg (245214 byte)

8/6 Fangstrapport pr. telefon

Kurt Tønder var i går en tur ved åen, han startede ved Ringvejsbroen og fiskede ud til Rørholm, dagens resultat 3 havørreder, 3 kg.  60 cm., 2,7 kg. 59 cm og 2,2 kg. 55 cm. alle fanget på en Vibrax 4

4/6 fangstrapport pr. mail

Hej Gert
Så lykkedes det at hjembringe nogle flotte fisk. Onsdag d 1. Juni blev det til en havørred på 3 kg, 60 cm fanget på blink. Fredag gav det en havørred på 3,4 kg og 64 cm, taget på spinner. Rigtig flotte fisk!
Verner Andersen

verner Andersen5-5-04 007.jpg (65574 byte)    Verner Andersen5-5-04 010.jpg (59726 byte)

4/6 Fangstrapport

Lars `gedde´ Mikkelsen fangede i dag en gedde på 2,5 kg., denne gang ude ved Kammerslusen.

IMG_7372 (Small).JPG (112414 byte)

31/5 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert.
En af de dage det er spændende, at være lystfisker.Først så jeg en fisk der var oppe i
overfladen, derefter sprang den ud af vandet, dernæst dykkede den ca to meter foran
min stang.Da jeg så halen vidste jeg, at det var en havørred.Hænderne begynte at ryste.
Der kom 8-9 kajakker, 6 motorbåde,så nu troede jeg at den var væk.Med en orm prøvede
jeg at liste mig ind på den.Den sidste motor båd standsede op og så hele fejten.Det er den
flotteste havørred jeg nogen sinde har set.5,5 kg 72 cm jeg håber der mange flere.

Leif Christensen Esbjerg.

29/5 Fangstrapport

Den store gedde ved Skibbroen spøger stadig, så Lars Mikkelsen prøvede igen i dag, men resultatet blev 2 gedder, en på 4,5 kg. og en på 2,5 kg

IMG_7374 (Small).JPG (110568 byte)

27/5 Fangstrapport

Verner Andersen har fanget og genudsat en flot laks på cirka 6 kg.

En havørred var helt nede i nettet, men et sidste spring resulterede i at den røg ud igen med spinneren siddende tilbage i nettet, anslået vægt på den gode side af 5 kg.

21/4 Fangstrapport pr. mail

Fangeren hedder ------------- og er fra ------------.
I mandags fangede og genudsatte han sit livs fisk i Vesteråen, en laks på
godt en meter og omkring 10 kg.
Jeg ved ikke om han vil have sit navn nævnt.

Rygtet har sviret både om ovenstående laks og et par stykker mere. Hvis jeg kan skaffe billede af laksen kommer det på siden.

21/4 fra fangstrapportkasserne

Carl Rasmussen har den 14/4 i Store Gennemskæring fanget en grønlænder på 49 cm.

Verner Andersen har den 17/4, ved slæbestedet ude ved Kanalhuset, fanget en gedde på mindst 10kg.

Leif Christensen har den 20/4 fanget 2 grønlændere på 38 og 40 cm., og 4 gedder på cirka 1,5 - 2 - 3 og 10kg.

10/4 Fangstrapport pr. telefon

Once var søndag, på sin første tur i Vesteråen i år, for lige at prøve sin nye stang, resultatet blev 3 grønlændere under målet og en lille laks. Once fortalte også at hans fiskekammerat Bent Christensen, på premiere dagen 1/4, fangede en flot grønlænder på cirka 50 cm. fanget på spinner.

7/4 Fra fangstrapportkasserne

På premieren fangede Andreas Kont en grønlænder på 56 cm. og 2 gedder, en på cirka 4 og en på 13 kilo. Fanget i den Store Gennemskæring

7/4 Fangstrapport pr. mail

Hej
 Tre korte ture til åen 2, 3 og 4/4 gav 6 ørreder: 2 nedfaldsfisk på 50 og 60 cm, 1 grønlænder på 46 cm og 3 undermålere (jeg beholdt grønlænderen). Fiskene blev taget på spinner og blink. Desuden fangede jeg gedder på 40 og 60 cm.
 Venlig hilsen
Jesper Bunk

4/4 Fangstrapport pr. mail

Hej Gert & co.
Har i dag ved bøgilds hjørne, fanget en Havørrede på 64cm og 2,4kg

www.roller-coaster.dk

fisk fra 4-4-05 IMG_0895-1.jpg (99976 byte)

2/4 Fangstrapport

Lars Gantzhorn fangede en grønlænder på cirka 35 cm. der forsigtig blev genudsat

Allan Jensen var en tur ved El-masterne her fangede han en havørred på 58 cm. der vejede 2,8 kg. Han så 2 tyskere der havde fanget 3 meget flotte grønlændere på samme strækning.

allanS3400014.JPG (362497 byte)

2/4 Fangstrapport

Ulrik og Michael fra Fyn fiskede ved Kanalhuset, de fangede hver 2 grønlændere, de største vejede 1,5 og 1,9 kg.

michaelS3400007.JPG (406319 byte)ulrikS3400005.JPG (359256 byte)

2/4 Fiskefrokost

De nåede ikke til åen, men frokost  ville de gerne have.

de dovneS3400008.JPG (435439 byte)

1/4 Fangstrapport

Audrius Fumonavicius fangede en flot havørred på 53 cm.

Verner Andersen fangede 2 havørreder på 48 og 52 cm. i Lille Gennemskæring

1/4 Fangstrapport pr. mail

Hej
 Har fanget 2 fisk i dag, begge genudsat!
 Først en lille gedde på 45cm i Stampemølleåen
Derefter en nedgænger laks på 48cm, fanget mellem lise's hul og bøgilds Hjørne.
 Det er til at få det dårligt over, at se alt det affald der ligger langs åen, utroligt hvad der ender i vandet..
www.roller-coaster.dk

1/4 Fangstrapport pr. telefon

Holger Wulff har været på premiere fiskeri sammen med 3 fiskekammerater. Ud over det gode vejr, havde de nydt fiskeriet, dagens resultat blev at de til sammen havde 17 havørreder på land, de 9 blev taget med hjem, den mindste på 42 cm. den største 58 cm.

1/4 Fangstrapport

Ved Kanalhuset fangede Jørn Nielsen en flot grønlænder på 2,1 kg, Wolfgang " Olsens svigersøn" fangede 3 grønlændere som han genudsatte, ligesom der blev fanget en gedde på godt 80 cm. som naturligvis også blev genudsat.

Så kom sæsonen i gang, første melding om fangst kom fra Anders Bennedsen, han fangede en grønlænder på 35 cm, fanget på flue tidlig om morgenen inden for Ringbroen.

25/2 Fangstrapport pr. mail modtaget 14/1

hej
jeg er nyt medlem, og ville lige prøve om der var fisk, det var der,efter10 min en gedde på ca.60cm
omkring 500m.syd for bjerrumvej i det gamle åløb
 Bo Andersen

25/2

Der har været problemer med at opdatere hjemmesiden, men nu skulle det virke igen.